Menu

Dane kontaktowe

Sekretariat:
(29) 751 21 31

Skarbnik:
(29) 751 21 42

Sekretarz:
(29) 751 21 35

Referat Obsługi Oświaty:
(29) 751 21 33

Ewidencja ludności i dowody osobiste:
(29) 751 21 34

Inwestycje
(29) 751 21 36

Zamówienia publiczne i gospodarka odpadami
(29) 751 21 37

Gospodarka komunalna (woda i ścieki)
(29) 751 21 38

Gospodarka przestrzenna (drogi)
(29) 751 21 41

Podatki
(29) 751 21 43

Fax
(29) 751 21 44

Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych

Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych

Osoba kontaktowa

Agnieszka Rykowska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Przasnysz - pokój nr 1 (parter)

Telefon kontaktowy

(29) 751-21-43

Adres e-mail

a.rykowska@przasnysz.pl,

Sposób załatwienia

Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych:

Udzielanie ulg w podatkach i opłatach lokalnych przez Wójta Gminy Przasnysz odbywa się w oparciu o art. 67 a z zastrzeżeniem art. 67b ustawy Ordynacja Podatkowa.

Wniosek (wraz z załącznikami) po analizie z pracownikiem, składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Przasnysz pokój nr 12 ( I piętro )

1.Podatek, opłatę lub zaległość w podatku i opłacie można rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności – na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.

2.Zaległość, odsetki za zwłokę w podatku lub opłacie lokalnej można umorzyć w całości lub w części na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym. 

3.Umarzanie zaległości w podatku od nieruchomości, odsetek za zwłokę, odraczanie terminu płatności podatku lub zaległości oraz rozkładanie na raty podatku lub zaległości podatkowej, na wniosek podatnika będącego przedsiębiorcą, następuje zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)

4. W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć:

  • dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową podatnika i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
  • oświadczenie podatnika o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.

5. W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)

  • dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
  • dokumenty obrazujące kondycję finansową,
  • Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.

Wymagane Dokumenty

W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć:

1. dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),

2. oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.

W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej )

1. dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,

2. dokumenty obrazujące kondycję finansową

3. dokumenty wymagane przy udzielaniu pomocy de minimis

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja Podatkowa
  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702)
  • Rozporządzenie Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z 15.12.2023)
  • Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2832 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym (Dz. Urz. UE L, 2023/2832 z 15.12.2023)

 

Banery

Informacje kontaktowe

Godziny pracy urzędu

 
Poniedziałek  8:00-16:00
Wtorek 8:00-16:00
Środa 8:00-16:00
Czwartek 8:00-16:00
Piątek 8:00-16:00

Numer rachunku bankowego:

73 8924 0007 0008 0015 2005 0101

Urząd Gminy Przasnysz

Ul. Św. Stanisława Kostki 5
06-300 Przasnysz
tel. (29) 752 27 09
 
 
adres do e-Doręczeń:
AE:PL-75236-30499-FDDVU-22
[obiekt mapy] Mapa dojazdu