Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych
Osoba kontaktowa
Agnieszka Rykowska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Przasnysz - pokój nr 1 (parter)
Telefon kontaktowy
(29) 751-21-43
Adres e-mail
Sposób załatwienia
Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych:
Udzielanie ulg w podatkach i opłatach lokalnych przez Wójta Gminy Przasnysz odbywa się w oparciu o art. 67 a z zastrzeżeniem art. 67b ustawy Ordynacja Podatkowa.
Wniosek (wraz z załącznikami) po analizie z pracownikiem, składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Przasnysz pokój nr 12 ( I piętro )
1.Podatek, opłatę lub zaległość w podatku i opłacie można rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności – na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
2.Zaległość, odsetki za zwłokę w podatku lub opłacie lokalnej można umorzyć w całości lub w części na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
3.Umarzanie zaległości w podatku od nieruchomości, odsetek za zwłokę, odraczanie terminu płatności podatku lub zaległości oraz rozkładanie na raty podatku lub zaległości podatkowej, na wniosek podatnika będącego przedsiębiorcą, następuje zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)
4. W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć:
- dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową podatnika i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
- oświadczenie podatnika o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
5. W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)
- dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
- dokumenty obrazujące kondycję finansową,
- Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Wymagane Dokumenty
W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć:
1. dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
2. oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej )
1. dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
2. dokumenty obrazujące kondycję finansową
3. dokumenty wymagane przy udzielaniu pomocy de minimis
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja Podatkowa
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702)
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z 15.12.2023)
- Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2832 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym (Dz. Urz. UE L, 2023/2832 z 15.12.2023)





