Menu

Dane kontaktowe

Sekretariat:
(29) 751 21 31

Skarbnik:
(29) 751 21 42

Sekretarz:
(29) 751 21 35

Referat Obsługi Oświaty:
(29) 751 21 33

Ewidencja ludności i dowody osobiste:
(29) 751 21 34

Inwestycje
(29) 751 21 36

Zamówienia publiczne i gospodarka odpadami
(29) 751 21 37

Gospodarka komunalna (woda i ścieki)
(29) 751 21 38

Gospodarka przestrzenna (drogi)
(29) 751 21 41

Podatki
(29) 751 21 43

Fax
(29) 751 21 44

zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego

Jak uzyskać zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego?

Czym jest zaświadczenie o przeznaczeniu działki?

Zaświadczenie o przeznaczeniu działki to urzędowy dokument potwierdzający, jakie przeznaczenie ma wskazana nieruchomość w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Zaświadczenie to bywa wymagane m.in.:

  • przy transakcjach nieruchomości (np. przez notariusza),
  • podczas przygotowania inwestycji,
  • do ustalenia sposobu użytkowania działki,
  • przez banki lub instytucje finansowe.

Kto może złożyć wniosek?

  • Każdy, kto ma interes prawny w uzyskaniu zaświadczenia, np. właściciel działki, współwłaściciel, pełnomocnik, notariusz.
  • W przypadku działania przez pełnomocnika konieczne jest przedłożenie pełnomocnictwa (opłata skarbowa 17 zł).

Gdzie złożyć wniosek?

Wniosek składa się w siedzibie Urzędu Gminy Przasnysz, pok. 5

Wniosek można złożyć: osobiście, pocztą, elektronicznie przez platformę e-doręczenia


Co powinien zawierać wniosek?

✔️ Dane wnioskodawcy imię, nazwisko / nazwa firmy, adres, dane kontaktowe.

✔️ Dane działki numer działki i obręb ewidencyjny,

✔️ Uzasadnienie interesu prawnego

(krótko – np. transakcja sprzedaży, postępowanie budowlane, kredyt).

✔️ Załączniki

  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej, pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).

Opłaty

Zaświadczenie podlega opłacie skarbowej, zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej:

  • 17 zł – opłata za wydanie zaświadczenia,
  • 17 zł – opłata za pełnomocnictwo (jeśli pełnomocnik nie jest z kręgu najbliższej rodziny).

Opłatę należy wpłacić na rachunek bankowy gminy lub w kasie urzędu. Dowód wpłaty należy dołączyć do wniosku.


Termin wydania

Zgodnie z art. 217–218 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego: bez zbędnej zwłoki (maksymalnie do 7 dni) od złożenia kompletnego wniosku.


W jakiej formie otrzymasz dokument?

Zaświadczenie może być wydane:

  • w formie papierowej (do odbioru lub wysyłki),
  • w formie elektronicznej (PDF) – jeśli wniosek złożono przez e-doręczenia

Podstawa prawna

Zaświadczenie wydawane jest na podstawie:

  • art. 217–218 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Uchwały Rady Gminy Przasnysz.

 

Banery

Informacje kontaktowe

Godziny pracy urzędu
Poniedziałek  8:00-16:00
Wtorek 8:00-16:00
Środa 8:00-16:00
Czwartek 8:00-16:00
Piątek 8:00-16:00

Numer rachunku bankowego:

73 8924 0007 0008 0015 2005 0101

Opłaty za gospodarowanie odpadami:

23 8924 0007 0008 0220 2000 0058

 

Urząd Gminy Przasnysz

Ul. Św. Stanisława Kostki 5
06-300 Przasnysz
tel. (29) 752 27 09
 
 
adres do e-Doręczeń:
AE:PL-75236-30499-FDDVU-22
[obiekt mapy] Mapa dojazdu